20120313

Anjing ni memahami rupanya.


Bila malam, bila wa boring duk rumah, wa keluar lepak.
Wa selalu nya tak lepak kedai-kedai tepi jalan ni, tak pun mamak. Wa selalu lepak di cafe-cafe yang harga air kosong nya cecah dua ringgit. Lord lah katakan.
Tapi malam tu wa ubah angin. Wa decided nak lepak di gerai tepi jalan ja. 

Gambaran.
Sebelah kedai tu ada jalan mini tar, kemudian sebelah mini tar ada rumah cina yang ada anjing tak kacak.


Wa dengan menmbe wa port di betul-betul sebelah jalan. Nak tengok awek lalu lalang katanya. Cuci mata.
Setengah jam wa lepak situ, anjing tak kacak tu terus menerus menyalak. Kemain kuat. 

Wa rasa mesti ada something dengan ajing ni.
Membe wa, Ajit bangkit dari kerusi dan terus ke arah anjing tu.

Ajit ni pesen hati kering tahap celaka. Pernah dulu dia flick abu sigaret dalam milo ais wa. 
Habis wa minum.Sikit pun dia tak bagitau wa. 
Wa tahu ni pun sebab dia cakap dia pedajal wa minggu lepas. Membe nokhorom, lu buat dajal minggu lepas, minggu ni baru lu nak bagitau.
Dia punya alasan, kalau wa bagitau awal-awal nanti wa angin sama dia. Puii, apa dia ingat lepas seminggu dia bagitau wa wa tak angin.

Sambung.

Ajit bangkit dari kerusi dan terus ke arah anjing. Makin dekat Ajit ke anjing, makin kuat pulak natang ni nyalak.
Sampai ja tepi pagar, Ajit terus angkat his-middle-finger tepat ke anjing. Tak semena, anjing tu terus diam terjelepuk di tanah.

Wa syak anjing tahu maksud Ajit tu. 

6 comments:

LubLy said...

ajit sbrnye yg xmemahami..

obi said...

LubLy- erk..tu wa rasa mcm tu gak...tibaa

Cik tikah said...

x sopan sungguh. haha

chemay said...

anjing tuh malu kot.
tuh yang senyap terus tuh.
harharhar~

Aqiim said...

gua syak anjing tu sbnarnya putera raja yg disumpah..
bila ada awek cium, baru sumpahan tu akan terlerai..
gua serius nie..





hahahaha

anis madu said...

mentang-mentang la lu kacak, lu kata anjing tu tak kacak? haha. agak cilaka di situ.

kesian anjing tu tak bersalah weii.. :p