20120213

Ulasan mereka.


Well. Everyone must have experienced break off from relationship between your boyfriend or girlfriend, right?

Fak.
Masih tak menjadi. Wa ingat bolehlah nampak style buat intro dalam bahasa omputih. Tahi 

Okey, wa rasa semua orang maybe pernah rasa putus cinta, tak kira lah lu putus time lu kapel tiga hari, tiga minggu, tiga tahun atau satu bulan. Wa rasa semua orang tak lepas dari rasa benda ni. Benda? abaikan

Perasaan sakit, frust, benci, sayu, rasa macam nak makan dinding rumah, semua ada. Nangis? dah jadi benda wajib wa rasa, macam perencah untuk masak nasi goreng.

Kadang-kadang kita tak tahu nak buat apa bila dah jadi macam tu. Nak salahkan ex? nak salahkan diri? nak salahkan keadaan? nak salahkan takdir? nak salahkan tuhan? *baca nada serius

So, disebabkan wa pernah buat survey masa belajar dulu-dulu, wa pun buatlah survey tentang natang ni dari beberapa buddy blogger wa.

*****

El: Aku rasa aku akan terus makan megi kari sambil layan Patrik.

Kak Niza: Akak tak tau nak habaq camna. Akak rasa akak akan pergi PT [read =physical training] pakaian half loreng kot.

Peah Gelemer: Aku rasa aku akan terus perah otak fikir tentang keberangkalian pokok limau tumbuh dalam perut aku.

Wawa : i don't know. Maybe i will keep update my twitter at same time think how to smack pakgad at shopping mall.

Fikhri: Aku akan terus melucah dalam blog. simple

Anis: aku rasa aku akan terus habiskan duit beli novel kut. Takpun sibukkan diri tolong ayah di kedai.

Abdol: wa rasa wa akan terus layan youtube kot. Takpun belajar masak.

*****
Wa malas nak judge. Diorang bagi jawapan ikhlas tu. Satu perkataan yang wa jumpa, wa rasa boleh pakai:

'Kembali padaNya walau apa pun berlaku. Cintailah, tapi jangan melebihi cintakan Dia. Berdoa kepadaNya, janganlah merayu pada hambaNya.'


18 comments:

anis madu said...

celah mana wa kata wa nak beli novel banyak2 ni? haha. petang kang wa nak p kedai bapak wa.

wa suka statement lu yg last. pada Allah lah tempat kita mengadu. tak kira lah sedih atau gembira. tp manusia ni slalu lupa, bila dah sedih baru ingat DIA. wa insaf weii.

Anonymous said...

anis madu - :D
jaga diri lu bebaik...

Encik Fikhri said...

bile mase ko godam otak aku untuk berkata begitu?tunggu surat saman lawyer aku..haha

CallMe-NW said...

#tahiTwitter sungguh wawa tu kan..hahaha

Niza Romli said...

Amboi, kemain lagi hang bedoi noh... akk dah bertahun tak PT. Cukup2lah PT time training 6 bln dulu....mcm nak mapohhh dh rasa.

Klu akak mudah je.. pi cari hat lain, melambak kot yg nak!! huhu

Apapun..ayat last tu langkah terbaik!!

Anonymous said...

Encik Fikhri- hahaha.. lu wat2 x ngaku lak lu cakap camtu..

Wawa.Wafiyyah-haha..boleh laaa..penuh wa punya tl dgn lu punya tuit


Niza Romli- ahaha..yeke...ngee

El said...

sejak bila aku makan megi kari dol? haha

Anonymous said...

El: eh bukan ea..hehe

dora said...

kenyataannyer sakit.itu jer yang pasti.apa ulasan yang mereka bagi semua nak menutup kesedihan.

si ngokngek said...

setiap orang ada persepsi sendiri,yang pasti aku takdak sbb tak pernah pon break..err

ayat last tue,mcm hang pak ustaz ja..hee

Nor Zilla Sensei said...

oh mak, lu kasi wa cair la.huhuhu..betapa wawawah nya.

eita said...

susah apa..skodeng je yang lain..senang citer kan...

statement akir terbaekkkk..

Fiza Nurani said...

DIA adalah sebaik-baik perancang :)

semutsengal said...

aku rasa aku g beli santan suruh mak aku masak lemak.

Yana Halim said...

hehe....tetibe je rasa mcm baca blog naga. nice one... :)

-Incek Fik- said...

cinta pada bunga, bunga akan layu

cinta pada makcik penjual karipap, beliau akan mati

cinta pada Ilahi, cinta yang kekal abadi..

Anonymous said...

buat x tau je.

Fariehan Ibrahim said...

wa suka ayt lu yg last tuu..naisss
terbaek! :D